Удосконалення маркетингу в соцiальних мережах закладу ресторанного господарства
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Харків: ДБТУ
Abstract
Вже четвертий рік бізнес функціонує в умовах, які вимагають не просто виживання, а глибокого переосмислення стратегії, оновлення клієнтського досвіду та повного ребрендингу ціннісних пропозицій. Підприємці змушені не просто адаптуватися, а системно впроваджувати проривні продукти, інноваційні технології та сучасні бізнес-моделі. Постійного удосконалення при цьому потребують інструменти цифрового маркетингу, зокрема SMM. Мета кваліфікаційної роботи розвиток теоретичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення маркетингу в соціальних мережах закладу ресторанного господарства. Відповідно до встановленої мети поставлені і вирішені такі завдання:
розкрито сутність та передумови удосконалення маркетингу в соціальних мережах закладу ресторанного господарства;
охарактеризувано особливості маркетингу в соціальних ресторанного господарства; мережах закладу
проаналізувано стан та тенденції розвитку ринку ресторанних послуг в Україні;
проведено комплексний аули та оцінено поточний стан SMM ресторану «Амато»;
розроблено практичні рекомендації щодо удосконалення маркетингу в соцiальних мережах ресторану «Амато».
Об’єкт дослідження
теоретичні і практичні аспекти щодо удосконалення маркетингу в соцiальних мережах закладу ресторанного господарства. Предмет дослідження
процеси удосконалення маркетингу в соціальних мережах закладу ресторанного господарства. Теоретичне значення полягає у модифікації матричного підходу розробки та визначення маркетингової стратегії підприємства, який засновано на поєднанні емоційної складової бренду та цінності продукту, які у сукупності формують привабливість продукту, бренду і закладу ресторанного господарства в цілому. Практичне значення одержаних результатів полягає у вирішені завдань удосконалення маркетингу в соціальних мережах закладу ресторанного господарства для підвищення його результативності і вирішення маркетингових завдань щодо приваблення клієнтів та зростання
продаж
Description
1. Al-Abdallah, G., Ismael, M., & Attieh, L. (2024). Social Media marketing and restaurants’ brand equity after COVID-19: A revitalizing model. Journal of Vacation Marketing, 13567667241277207.
2. Anas, A. M., Abdou, A. H., Hassan, T. H., Alrefae, W. M. M., Daradkeh, F. M., El-Amin, M. A. M. M., ... & Alboray, H. M. M. (2023). Satisfaction on the driving seat: exploring the influence of social media marketing activities on followers’ purchase intention in the restaurant industry context. Sustainability, 15(9), 7207.
3. Han, W., Ozdemir, O., & Agarwal, S. (2024). Linking social media marketing to restaurant performance–the moderating role of advertising expenditure. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 7(4), 1852-1870. https://www.shpakova.com.ua/prohnoz-dlya-premium-restoraniv-ukrayiny-ii-pivrichchya-2025-roku/
4. Savytska, N., Zhehus, O., Polevych, K., Prydko, O., & Bubenets, I. (2024). Enterprise Resilience Behavioral Management in a Decision Support System. Journal of Information Technology Management, 16(4), 100-121. https://jitm.ut.ac.ir/article_53318_7227.htmlhttps:/jitm.ut.ac.ir/article_99053_4d6c60528aff8d74c952a24bcfe2348a.pdf
5. Sievälä, Julia (2023) Social media marketing plan for a restaurant. https://www.theseus.fi/handle/10024/793364
6. Yarış, A., & Aykol, Ş. (2022). The impact of social media use on restaurant choice. Anatolia, 33(3), 310-322.
7. Балацька, Н., Радкевич, Л., Робул, Ю., Вдовічена, О., & Стренковська, А. (2022). Цифрові технології та диджитал-маркетинг: нові можливості для туристичного й готельно-ресторанного бізнесу. Financial and credit activity problems of theory and practice, 6(47), 424-432.
8. Бовш, Л., Комарніцький, І., & Приходько, К. (2022). Фулфілмент цифрового маркетингу у ресторанному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 5(1), 37-51.
9. Брикова, Т. М., & Романовська, О. Л. Використання інтернет-маркетингу як інструменту розвитку ресторанного бізнесу. Брикова Т. Використання інтернет-маркетингу як інструменту розвитку ресторанного бізнесу/Трансформація готельно-ресторанного бізнесу регіону в умовах євроінтеграції: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 11 трав. 2023 р., м. Чернівці/ЧТЕІ ДТЕУ.–Чернівці: Технодрук, 2023.–С. 33–35.–URL: http://chtei-knteu. cv. ua/ua/content/download/subsection/nayka/konf_11_05_2023. pdf..
10. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022. № 3, (306). С. 323-326. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-48
11. Верезомська, І., Бовш, Л., & Ворошилова, Г. (2024). SMM-менеджмент суб’єкта ресторанного бізнесу. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 7(1), 91–110. https://doi.org/10.31866/2616-7468.7.1.2024.305958
12. Відвідуваність закладів харчування впала на 3%, середній чек зріс на 17%, виторг – на 10%. Підсумки 2024 року від Poster. URL: https://forbes.ua/news/vidviduvanist-zakladiv-kharchuvannya-vpala-na-3-seredniy-chek-zris-na-17-vitorg-na-10-pidsumki-2024-roku-vid-poster-15012025-26306
13. Жегус О. В. Маркетинг можливостей як сучасна концепція розвитку суб’єктів господарювання в умовах глобальних викликів. Бізнес Інформ. 2023. №8. C. 300–308. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-300-308
14. Жегус О. В., Ілляшенко О. В. Маркетингова аналітика в забезпеченні відновлення та розвитку суб’єктів бізнесу в Україні. Бізнес Інформ. 2023. №7. C. 212–219. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-7-212-219
15. Жегус О. В., Ілляшенко О. В. Управління лояльністю клієнтів у закладах готельно-ресторанного господарства в умовах нових викликів. Проблеми економіки. 2020. №3. C. 118–125. https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2020-3_0-pages-118_125.pdf
16. Жегус О., Савицька Н., Посохова С. Розвиток аналітичного інструментарію маркетингу в соціальних мережах. Journal on economic and social issues. 2022. №2. URL. http://perspectives-ism.eu/full/p222-s005.pdf
17. Жегус О.В. Маркетингове управління в забезпеченні резильєнтності бізнесу в умовах BANI-світу. Бізнес Інформ. 2024. №4. С. 348–359. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-4-348-359
18. Жегус О.В. Методологічні засади аналітичного маркетингу та особливості його використання в умовах сучасних шоків. Ефективна економіка. № 4, 2023. https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1412/1422 (весна)
19. Жегус О.В. Формування стратегії маркетингу в соціальних мережах закладу вищої освіти. Marketing and Digital Technologies. 2018. Т. 2. № 2. С. 58–75. http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2018_2_2_8
20. Жегус О.В., Михайлова М.В. Особливості комплексу маркетингу підприємств ресторанного господарства URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/ bitstream/123456789/4357/1/Zegus.pdf
21. Жегус О.В., Савицька Н.Л., Коц С.В. Маркетингова стратегія залучення клієнтів в індустрії гостинності. Бізнес-інформ. 2025.
22. Жегус О.В., Савицька Н.Л., Пахомова І.О. Комплексний аудит маркетингу в соціальних мережах. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг : зб. наук. пр. / [редкол. : В. А. Гросул (відпов. ред.) та ін.]. Харків : ДБТУ, 2024. – Вип. 1 (35). 229 с.С. 130-144. https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/54748/1/zb-npr-econ-strat-01-2024-130-144.pdf
23. Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «Бакалавр»: методичні вказівки до виконання та захисту кваліфікаційної роботи здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 075 «Маркетинг» / укл.: Н.Л. Савицька, О.В. Жегус, І.Г. Бубенець, Г.Л. Чміль. Харків. : ДБТУ, 2023. 76 с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/33163.
24. Коц С.В., Плужников П.С. Особливості маркетингу в соціальних мережах як інструменту просування послуг. Інноваційні стратегії та виклики сучасного маркетингу в умовах глобальних технологічних змін та цифровізації економічних процесів: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти (10 березня 2025 р.) / за ред. Б. Семака, Н. Басій, О. Вовчанської. Львів : ЛТЕУ, 2025. С. 287-288
25. Михайлова, М., Могилова, А., Турчин, Л., & Чорна, М. (2022). Застосування інструментів маркетингу у ресторанному бізнесі. Рекомендовано до друку Науково-технічною радою Хмельницького національного університету, протокол № 12 від 09.12. 2022 року, 138.
26. Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) суб’єктів господарювання за видами економічної діяльності (2010-2023). https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/fin/pssg/ovpsg_ek_2013_2022_u.xlsx
27. Олініченко К.С., Прядко О.М., Клименко М.С. Маркетингові інструменти просування освітніх послуг за допомогою соціальних мереж. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Т.4. № 3. С. 34–43. URL: https://www.mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/108
28. Проблеми ресторанного бізнесу в Україні у 2025 році та рішення для них. URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/problemi-restorannogo-biznesu-v-ukrayini-u-2025-roczi-ta-rishennya-dlya-nih
29. Прогноз для преміум-ресторанів України (II півріччя 2025 року). URL:
30. Прядко О.М., Олініченко К.С. Формування бізнес-моделі у цифровому просторі. Marketing of innovations. Innovations in marketing: Materials of the International Scientific Internet Conference, Bielsko-Biala, December, 2022. - Bielsko-Biala : WSEH, 2022. - С. 245-247.
31. Решетнікова, О., Боровик, Т., & Сенько, І. Маркетинг в соціальних мережах як інструмент просування бренду та підвищення обсягів збуту. Економіка та суспільство, (65). 2024. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-128
32. Савицька Н., Михайлова В., Полевич К., Декадіна В. Контент-маркетинг: стратегія і тактика. Маркетинг в Україні. 2018. №6 (111). С.45-51. URL: https://ir.kneu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/0728ec45-5f5c-4ada-88f5-fbed68ff6e8e/content
33. Савицька Н.Л. Резильєнтний маркетинг як передумова розвитку бізнесу. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи: зб. Тез доп. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 08 груд. 2022 р. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2022. С. 240-241. URL: http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/272077.
34. Савицька Н.Л. Управління клієнтським досвідом в контексті розвитку поведінкового маркетингу. Маркетинг у підприємництві, біржовій діяльності та торгівлі в smart-суспільстві: управлінський, інноваційний та методичний виміри: : колективна монографія / за наук. ред. І. В. Перевозової. Львів: Видавець Кошовий Б.-П.О., 2023, 225-245. https://doi.org/10.5281/zenodo.7855192
35. Савицька Н.Л., Декадіна В.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Ensuring Standards of Quality of Life in a Turbulent World. Monograph. Scientific editors: Tadeusz Pokusa and Tetyana Nestorenko. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022; pp. 234-245. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/21588/1/Savyts_ka_Dekadina_monoh_2022_Opole.pdf
36. Савицька Н.Л., Пахуча Е.В. Ринкова резильєнтність бізнесу: теоретичний конструкт. Бізнес Інформ. 2024. № 2. С.244-257. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-244-257
37. Тищук І. В., Пасічник М. П., Безсмертнюк Т. П. Оптимізація рекламної стратегії ресторанного бізнесу: ефективні методи та інструменти. Ефективна економіка. 2024. № 11. DOI : http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.11.62
38. ТОП-10 прикладів соціального медіамаркетингу, які принесуть великі охоплення у 2025. URL. https://genius.space/lab/top-10-prikladiv-sotsialnogo-mediamarketingu-yaki-prinesut-veliki-ohoplennya-u-2025/?utm_source=genius_space_blog&utm_medium=article&utm_campaign=instagramtrends
39. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Пахуча Е.В. Базові положення концепції inbound маркетингу в період соціалізації суспільства. Економіка і регіон. 2022. Вип. 2(85). С. 26-33.
40. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Пахуча Е.В., Трансформаційні зміни маркетингових сервісів в умовах карантину та війни. Економіка і регіон. 2023. Вип. 1(88). С. 70‒80 doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2023.1(88).2875.
41. Шипуліна Ю. С. Маркетинг у соціальних мережах: стратегічний підхід до підтримки бізнесу [Електронний ресурс] / Шипуліна Юлія, Коломієць Артем // Економіка. Фінанси. Бізнес. Управління "Від відновлення до зростання" : матеріали 3-го Міжнар. форуму: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 23 травня 2024 р. / заг. ред. А. І. Ігнатюк ; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Електрн. текст. дані. Київ : Ліра-К, 2024. С. 90-91.
42. Шквиря, H. О., & Кукіна, Н. В. Особливості формування маркетингових стратегій підприємств ресторанного бізнесу. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки), (4 (53)), 139-145.
43. Шпортун, А. В. Інтернет-маркетинг у ресторанному бізнесі: основні тенденції та креативні ідеї. Вісник студентського наукового товариства «ВАТРА» Вінницького торговельно-економічного інституту ДТЕУ. Вінниця: Редакційно-видавничий, 336.
44. Як залучити клієнтів до кафе, ресторану, бару: просування в соціальних мережах, seo, контекстна реклама. URL: elit-web.ua
Citation
Коц С. В. Удосконалення маркетингу в соцiальних мережах закладу ресторанного господарства: кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «Бакалавр»: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. О. В. Жегус. Харків: ДБТУ, 2025. 47 с.